جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

14 شهریور, 1401 توسط drroudgari20
جراحی-بینی-استخوانی.jpg

جراحی بینی یا عمل رینوپلاستی از شایع ترین عمل های جراحی زیبایی محسوب می شوند. در بین متقاضیان رینوپلاستی ، بسیاری از آن ها جنس بینی شان استخوانی است. همانطور که می دانید بینی ها به دو دسته استخوانی و گوشتی تبدیل می شوند که روند جراحی و تغییر فرم هر یک با دیگری متفاوت است. در این مطلب قصد داریم درمورد جراحی بینی استخوانی اطلاعاتی را بیان کنیم.

 

جراحی بینی استخوانی

 

بررسی ساختمان بینی استخوانی

  • تشخیص فرم بینی استخوانی کار دشواری نیست ؛ اگر بینی شما دارای غضروف و استخوان محکم باشد ، بینی شما استخوانی است و نیازمند جراحی بینی استخوانی هستید.
  • همچنین این فرم بینی ها عموما پوست نازکی دارند که البته چنین ویژگی به روند بهتر تغییر فرم بینی کمک شایانی می کند.
  • بینی های استخوانی عموما دارای برآمدگی یا قوز هستند و ممکن است پره های بینی آن ها باریک باشد.
  •  در بعضی از افراد که بینی استخوانی دارند ، طول دماغ آن ها نسبت به سایر اجزای صورت بیشتر است.

جراحی بینی استخوانی به چند روش انجام می شود؟

رینوپلاستی به دو روش باز و بسته انجام می شود. انتخاب این روش ها ، بسته به هدف بیمار و تشخیص پزشک دارد. در ادامه هر یک را به طور دقیق توضیح می دهیم.

عمل زیبایی بینی استخوانی به روش باز

در جراحی زیبایی بینی با روش باز ، یک برش در حد فاصل دو سوراخ بینی (ناحیه کلوملا) ایجاد می شود. توسط این برش پوست بلند شده و تا جایی که پزشک دسترسی کامل به ساختمان بینی داشته باشد ، امتداد می یابد.

هنگامی که دسترسی لازم برای پزشک مهیا شد، پزشک عمل جراحی خود را شروع می کند. نکته ای که در این قسمت قابل توجه می باشد ، آن است که بعد از برداشتن قوز بینی در صورتی که پزشک مهارت کافی نداشته باشد، امکان پهن شدن فرم بینی وجود دارد. بنابراین قسمتی از کار حساس پزشک بعد از برداشتن قوز شروع می شود. بدین سبب پیشنهاد می دهیم ، حتما عمل جراحی خود را به بهترین جراح بینی تهران بسپارید.

عمل زیبایی بینی استخوانی به روش بسته

در جراحی بینی استخوانی بسته ، پوست از داخل به وسیله ابزار جراحی تخصصی از گوشت جدا شده و در بالا نگه داشته می شود و در این هنگام جراح ، عملیات خود را آغاز می کند. در جراحی زیبایی بینی بسته پزشک دید مستقیم به ساختمان بینی ندارد.

 

جراحی بینی استخوانی

 

جراحی بینی استخوانی طبیعی

یکی از مدل های دلخواه متقاضیان بینی استخوانی ، جراحی بینی طبیعی است. بسیاری از خانم ها و آقایانی که بینی استخوانی با مشکلات ظاهری نظیر قوز ، ارتفاع زیاد ، حفره های بزرگ ، افتادگی نوک بینی و غیره دارند به عمل بینی طبیعی و نچرال تمایل نشان می دهند. در واقع قصد ایجاد انحنای غیر طبیعی ، کوچک کردن زیاد بینی و موارد این چنینی ندارند و می خواهد فرم بینی شان بعد از جراحی کاملا طبیعی به نظر برسد. در چنین شرایطی انتخاب بهترین جراح بینی در تهران اولویت دارد ؛ پس از آن شما می توانید با تکیه بر مهارت ، تجربه و علم جراح بینی مورد انتخاب خود به طبیعی ترین فرم بینی بعد از عمل برسید.

آزمایش های مورد نیاز برای جراحی بینی استخوانی

پس از معاینه فیزیکی ، بهترین جراح بینی تهران برای بررسی های دقیق تر و جلوگیری از هر ریسکی در عمل زیبایی بینی استخوانی ، از متقاضی آزمایش هایی درخواست می کند. قبل از آن حین معاینه فیزیکی ، دریچه های بینی ، ضخامت پوست ، غدد چربی و اختلالات استخوانی و غضروفی بررسی می شود. همچنین نحوه تنفس مراجعه کننده نیز چک خواهد شد. در صورتی که تمامی این موارد شرایط استانداردی داشته باشد ، جراح بینی خوب در تهران برای بررسی های بیشتر آزمایش خون تجویز می کند. در این آزمایش تمامی اختلالات خونی نظیر عفونت ، کم خونی یا انعقاد خون و موارد دیگر مشخص می شود. این آزمایش ها شامل موارد زیر هستند:

  • FBS بررسی سطح گلوکز خون
  • CBC تشخیص کم خونی
  • PTT & PT جهت پیشگیری از خون ریزی و لخته شدن خون
  • HIV و بررسی هپاتیت

علاوه بر آزمایش های خونی ذکر شده در جراحی بینی استخوانی تصویر بردای از قفسه سینه برای سلامت ریه ، و در مواردی که بینی دچار انحراف باشد ، عکس برداری از بینی نیز انجام می شود.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

انواع مدل عمل بینی استخوانی شامل فرم فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی هستند ؛ اما هیچ کدام از این فرم ها به نسبت دیگری بهتر یا بدتر نیستند. در واقع هر کدام به نسبت سلیقه زیبا جو ، قوانین زیباشناسی و حفظ عملکرد بینی می توانند بهترین انتخاب یا بدترین باشند. به عنوان مثال مراجعه کننده ای که صورت کوچک با اجزای کوچک دارد ، جراحی بینی فانتزی می تواند در چهره وی بسیار زیبا باشد. اما برای فردی که ابعاد کلی صورت و اجزای آن به نسبت درشت هستند ، فرم طبیعی مناسب تر خواهد بود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  • جهت کاهش تورم و کبودی چشم حداقل 24 ساعت بعد از رینوپلاستی از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • در صورت مسافرت با هواپیما موضوع را با پزشک مطرح کنید و زمان دقیق مجاز بودن سفرهوایی را جویا شوید.
  • سرخود را در حالت افقی قرار دهید. ( به هیچ عنوان سرتان را رو به بالا یا پایین قرار ندهید.)
  • هنگام عطسه و سرفه دهان خود را بازکنید و عطسه و سرفه را از دهان خارج کنید. (بدین ترتیب فشار کمتری به بینی وارد می شود.)
  • جهت تمیز کردن بینی از اسپری بینی تجویز شده توسط پزشک بهره ببرید. ( فین کردن و وارد کردن اجسام سخت به بینی ممنوع است.)
  • در هفته اول از غذاهای نرم و آبکی استفاده کنید.
  • نمک تورم ص.رت شما را افزایش می دهد؛ بنابراین مصرف نمک خود را در حد امکان پایین بیاورید.
  • پیاده روی به کاهش تورم و گردش خون بهتر در بدن شما کمک می کند. (به گونه ای پیاده روی کنید که ضربان قلب شما بالا نرود.)
  • به مدت 2 ماه منع استفاده از عینک طبی و آفتابی دارید.
  • جهت خوابیدن دوبالش زیر سر خود قرار دهید. بهتر است زاویه سر با بدن 30 الی 45 درجه باشد.

روند بهبودی بعد از جراحی بینی استخوانی

هفته اول

در هفته اول جراح بینی ، اسپیلنت روی بینی را برمی دارد و شما بینی را در وضعیت عادی (بدون وجود جراحت های خاص) می بینید. ممکن است بعد از برداشتن اسپیلنت اطراف چشم کبودی و ورم وجود داشته باشد که در این صورت نیاز به دو هفته زمان دارید.

هفته دوم

در هفته دوم جراحی بینی استخوانی ، شاهد کاهش تورم و کبودی هستید. اکنون تنها بینی شما تورم دارد که البته آن هم نسبت به هفته گذشته به صورت محسوس کاهش یافته است.

هفته دوم و سوم

امکان انجام فعالیت هایی که باعث بالا رفتن تپش قلب شما می شود و در سیستم قلبی و عروقی تاثیر دارد ، برای شما مهیا است. ورزش هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و غیره. (لازم به ذکر است که سنگینی این ورزش ها را باید نسبت به بدن خود بسنجید.)

شش هفته بعد از عمل

در این زمان می توانید با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نبود مشکل از عینک آفتابی یا طبی بهره ببرید. چرا که در این زمان استخوان های بینی پایدارتر شده اند . اکنون جهت خالی کردن بینی خود امکان فین کردن نیز دارید.

3 تا 6 ماه بعد از عمل

بی حسی بینی و عوارض بعد از عمل ناپدید می شود.

یک سال بعد از جراحی زیبایی بینی

در این هنگام تورم بینی کاملا برطرف شده و شما امکان دیدن فرم واقعی آن را دارید. پیشنهاد می دهیم جهت حفظ آرامش خود یکسال قبل از عمل به هیچ عنوان به اطرافیان خود اجازه نظر دهی در فرم بینی خود را ندهید. چرا که فرم اصلی بینی درست بعد از گذشت 365 روز پدیدار می شود.

 

جراحی بینی استخوانی

 

بیهوشی در رینوپلاستی استخوانی

بیهوشی به سه روش موضعی ، وریدی  و بیهوشی عمومی انجام می شود. روشی که در جراحی بینی استخوانی بیشتر رواج دارد، بیهوشی عمومی است. اما ممکن است از بیهوشی وریدی نیز استفاده شود. در ادامه هر سه روش بیهوشی را توضیح می دهیم.

بیهوشی موضعی

در این روش پزشک تنها محل مورد نظر را به صورت موضعی بی حس می کند. بدین ترتیب بیمار خود بیهوش است اما دردی احساس نمی کند. این روش بیهوشی مناسب جراحی های سرپایی است و در رینوپلاستی انجام نمی گیرد.

بیهوشی عمومی

در این نوع بیهوشی فرد با استشمام ماده بیهوشی کاملا از هوش می رود ؛ به گونه ای که برای تنفس نیز نیاز به استفاده از دستگاه دارد. بیهوشی عمومی رایج ترین نوع بیهوشی در جراحی بینی استخوانی است.

بیهوشی وریدی

در این روش ابتدا بیهوشی موضعی انجام می شود بدین ترتیب که بینی و اطراف آن به صورت موضعی سر می شود. بعد از آن بیمار توسط تزریق ماده بیهوشی به خواب می رود. در این نوع بیهوشی بیمار خود قادر به تنفس است و هیچ دردی را احساس نمی کند.

در روش مذکور ، گاهی گزارش شده که بیمار بعد از آن که به هوش می آید ، صداهایی نظیر شکستن استخوان و چکش را شنیده است.

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی :

  • اولین و مهمترین اقدام در مراقبت های قبل از روند ، انتخاب کردن بهترین و متبحر ترین جراح بینی است که بیشترین میزان تاثیرگذاری را بر روند و نتیجه نهایی عمل بینی استخوانی خواهد داشت.
  • بعد از شرکت در جلسه مشاوره بهتر است که تمامی آزمایش های خواسته شده را طبق درخواست دکتر انجام دهید.
  • به خاطر داشته باشید که ابتلا به هر نوع حساسیت های داروئی و غذایی را به پزشک اطلاع دهید.
  • هر نوع سابقه بیماری را به دکتر بینی بگویید.
  • قبل از انجام رینوپلاستی بایستی که از استعمال هر نوع نیکوتین خودداری شود.
  • مصرف نوشیدنی های الکلی را به مدت سی روز قبل از انجام جراحی بینی استخوانی قطع کنید.
  • استفاده از داروهای انعقاد خون را تقریبا شش الی هفت روز بیش از فرآیند کنار بگذارید.

اقدامات لازم قبل از روز جراحی بینی استخوانی :

  • بهتر است که شب قبل دوش بگیرید.
  • جواب های آزمایشات را حتما تا روز تعیین شده برای انجام عمل بینی در اختیار داشته باشید که بتوانید به جراح بینی تحویل دهید.
  • جهت انجام پروسه فوق بایستی پوست تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشد. در نتیجه بهتر است که آقایان با صورتی اصلاح شده و بانوان بدون آرایش در اتاق عمل حضور یابند.
  • در قرار مقرر جهت انجام رینوپلاستی بایستی لباسی با یقه آزاد بر تن داشته باشید. جهت تعویض کمترین میزان برخورد را با صورت داشته باشد.
  • بهتر است که فردی را به عنوان همراه با خود به بیمارستان بیاورید.

عوارض جراحی بینی استخوانی

هر عمل جراحی مستعد عوارضی است که در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی بعد و قبل از عمل ، بیمار را بیش از پیش ناراحت می کند. اما در صورتی که افراد مراقبت های لازم بعد و قبل از عمل را به خوبی رعایت کنند، عوارض سبک تر شده و دوران نقاهت آن ها کاهش می یابد. در ادامه عوارض کلی را با جزئیات بیان می کنیم.

درد در عمل بینی ( درد خفیف)

همانطور که می دانید در جراحی زیبایی بینی ، مقداری از استخوان بینی تراشیده شده و فرم دهی انجام می شود. گرچه فرد زیباجو حین عمل بیهوش بوده و هیچ گونه درد یا ناراحتی احساس نمی کند ، اما بعد از جراحی و بعد از آن که آثار بیهوشی از بین رفت، بیمار درد قابل تحمل و کمی را احساس خواهد کرد که کاملا طبیعی است و با قرص های مسکن تجویز شده توسط دکتر ، قابل کنترل است.

ورم و کبودی ناشی از عمل بینی

بعد از جراحی بینی استخوانی در بعضی افراد ، بینی و اطراف چشم ورم می کند و در مواردی نیز دچار کبودی می شود. در صورت ایجاد این مشکلات ، نهایتا به مدت دو هفته با رعایت نکات و مراقبت های ویژه قابل کنترل بوده و جای نگرانی ندارد.

عوارض احتمالی

عوارض احتمالی ، زمانی ایجاد می شود که فرد زیباجو در انتخاب پزشک دقت کافی به خرج ندهد. در این صورت ممکن است بعد از رینوپلاستی ، فرد دچار سختی در تنفس شود. بنابراین پیشنهاد می دهیم در ارتباط با انتخاب پزشک به خوبی تحقیق کنید.

جراحی بینی استخوانی

ایرادات جراحی بینی استخوانی :

همانطور که در مشخصه های بینی استخوانی مطالعه کرده اید. یکی از شاخصه های اصلی این نوع از دماغ وجود قوز بر روی آن ها و فرمی استخوانی می باشد. در نتیجه با برداشتن قوز بینی ، صورت زیبا و ظاهر جذاب می شود. بیشترین افراد ی که متقاضی رینوپلاستی هستند و نوع بینی آنان استخوانی است ارز وجود برآمدگی بر روی تیغه آن ، احساس نارضایتی دارند و به همین علت درخواست جراحی بینی استخوانی را دارا هستند. در برخی افراد قوز بر روی بینی کوچک بوده و به راحتی می توان با استفاده از روش های ساده آن را برطرف ساخت. اما در دیگر موارد قوز موجود بزرگ و نیاز به روش های پیچیده تری خواهد داشت.

در روند برداشتن قوز بینی ، شکل آن پهن خواهد شد و این خیلی خوشایند نخواهد بود در نتیجه برای برطرف کردن این حالت رخ داده جراح ماهر راهکاری را پیش خواهد گرفت که بعد از اتمام روند نتیجه جراحی بینی استخوانی جذاب و مطابق خواسته فرد متقاضی باشد. یکی دیگر از چالش های بینی های استخوانی جنس پوست آنان می باشد که به علت نازکی هر گونه برآمدگی و کاستی به طور وضوح قابل روئیت است در نتیجه در انجام عمل بینی استخوانی است که مهارت و تبحر جراح بینی قابل مشاهده است. دکتر هر قدر سابقه کار بیشتری را داشته باشد به طبع نتیجه نهایی بی نقص تر و مطلوب تر خواهد بود و این از مهمترین فاکتور های انتخاب دکتر است.

هزینه جراحی بینی استخوانی

قیمت عمل بینی استخوانی در تهران توسط بهترین جراح بینی ، براساس فاکتورهای ظاهری و مسائل دیگر متفاوت است. از این جمله این فاکتورها و مسائل شامل موارد زیر هستند:

  1. دستمزد جراح
  2. میزان چالش های جراحی و تغییر فرم بینی
  3. آزمایش های مورد نیاز
  4. تکنیک عمل
  5. روش بیهوشی
  6. مراقبت های بعد از عمل
  7. کلینیک یا بیمارستان انتخابی
  8. نوع جراحی اولیه یا ترمیمی بینی
  9. نوع جراحی زیبایی یا درمانی

با توجه به این فاکتورها نمی توان قیمت دقیقی از این پروسه ارائه داد. برای اطلاع از هزینه دقیق عمل بینی می توانید از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با پزشک ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را جویا شوید.

 

 


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی