جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی

24 مرداد, 1401 توسط drroudgari20
جراحی-بینی-فانتزی-2.jpg

جراحی بینی فانتزی از فرم های پرطرفدار در جراحی بینی است. افرادی که اجزای صورت کوچکی دارند می توانند بینی خود را با فرم عروسکی عمل کنند. اما این فرم بینی چه ویژگی هایی دارد و پروسه عمل آن چگونه است؟ در ادامه اطلاعات کاملی از این فرآیند زیبایی ارائه می دهیم.

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی عروسکی

در عمل بینی فانتزی ، اندازه بینی بسیار کوچک می شود و هنگامی که از نیم رخ به بینی نگاه می کنید ، قوس زیادی را روی آن مشاهده خواهید کرد. همچنین نوک بینی از زاویه نیم رخ رو به بالا است. معمولا نوک بینی در فرم عروسکی زاویه 105 درجه دارد.

رینوپلاستی فانتزی ، پهنای بینی را به اندازه زیادی کوچک می کند ؛ بدین ترتیب پره های آن نیز سایز بسیار کوچکی به خود می گیرند.

5 نکته درباره جراحی بینی فانتزی

  1. افرادی که دارای بینی استخوانی هستند ؛ می توانند از مزایای فرم عروسکی بهره ببرند. بینی های استخوانی به دلیل غضروف و استخوان بسیار محکمی که دارد ، همچنین پوست نازک آن ، می تواند به راحتی فرم ظریفی به خود گیرد.
  2. افرادی که علاوه بر دارا بودن بینی استخوانی دارای اعضای کوچکی نیز هستند ، از آن جا که می توانند بین اجزای صورت با بینی تناسب ایجاد کنند ، کاندیدای خوبی برای عمل زیبایی بینی فانتزی هستند.
  3. در صورتی که پزشک صلاح ببیند فرم فانتزی برای مراجعه کننده مناسب نیست ، بهتر است مراجعه کننده به پیشنهاد پزشک را نادیده نگیرد و فرم دیگری از جراحی را انتخاب کند. ممکن است جراحی بینی نیمه فانتزی یا طبیعی برای چنین مراجعه کننده ای مناسب باشد.
  4. افرادی که بینی آن ها گوشتی است ، به دلیل غضروف و استخوان نرم ، همچنین پوست ضخیم ، نمی توانند کاندیدای خوبی برای این پروسیجر باشند. چنین افرادی بهتر است جراحی بینی طبیعی یا نیمه فانتزی انجام دهند.
  5. جراحی زیبایی بینی عروسکی پیچیدگی های خاصی دارد ؛ از این رو برای داشتن بهترین فرم بینی لازم از بهترین جراح بینی تهران را انتخاب کنید.

جراح بینی در جراحی بینی فانتزی چه اقدامی انجام می دهد؟

  • در وهله اول از عمل زیبایی بینی با فرم فانتزی ، جراح ساختار بینی را بررسی می کند. طی این بررسی استحکام ، جنس بینی ، فرم و عملکرد آن چک می شود.
  • پزشک باید فرمی برای بینی انتخاب کند که با دیگر اجزای صورت در تناسب باشد و سبب اختلال در عملکرد بینی نشود.
  • در طی این پروسه جراح باید دقت داشته باشد ، زاویه نوک بینی به اندازه ای باشد که زیبایی چشم نوازی ایجاد کند.
  • در طول این پروسه جراح اقدامات تغییر فرم را انجام داده و سایز بینی را به اندازه متناسب و استاندارد کوچک می کند.

تفاوت های عمل بینی فانتزی با طبیعی :

پر اهمیت ترین تفاوتی که در میان جراحی بینی فانتزی و طبیعی وجود دارد زاویه ایجاد شده بین نوک بینی و لب بالایی می باشد. دیگر فاکتور های مغایرت این دو مدل با یکدیگر سایز سوراخ های بینی است که در مدل فانتزی بسیار کوچک می شود. در برخی موارد افراد درخواست بیشتر شدن زاویه بین نوک بینی با لب بالا را دارند که به این فرم بینی خوکی می گویند. همچنین می توان به باریک بودن تیغه بینی نیز اشاره کرد که در مدل فانتزی تیغه باریک است و در مدل طبیعی حالت استاندارد را دارد.

جراحی بینی فانتزی

مراقبت های قبل از جراحی بینی فانتزی :

اقدام اولیه و حائز اهمیت انتخاب بهترین جراح بینی است که بتواند به بهترین نحو عمل بینی فانتزی را برای شما انجام دهد و کمترین عارضه ای شما را تهدید نکند.
در جلسه مشاوره حتما شرکت کنید و در آن نشست تمام سوالات به وجود آمده را بپرسید و همچنین توقعات عقلانی خود را به متخصص انتقال دهید که نتیجه فرم جدید بینی با درخواست شما مطابقت داشته باشد.
بهتر است که آزمایشات خواسته شده توسط جراح بینی را به طور کامل انجام دهید که پزشک اطلاع کاملی از سلامتی شما را در دست داشته باشد و براساس این داده ها تصمیمات لازم را برای شما در حین عمل اتخاذ کنند.
هرگونه سابقه بیماری را به دکتر سارا رودگری بهترنی جراح بینی اطلاع دهید.
حساسیت های دارویی و غذایی خود را به پزشک بگویید.
اگر در صورت نیاز داروی خاصی را مصرف می کنید بهترین جراح بینی تهران را در جریان بگذارید.
بهتر است هفت روز قبل از روند رینوپلاستی مصرف داروهای انعقاد خون را قطع کنید.
یک ماه بیش از عمل بینی فانتزی بایستی مصرف دخانیات را کنار بگذارید.
سی روز قبل تر از جراحی زیبایی بینی فانتزی از نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزید.
قبل از روز عمل حمام کنید
خانم ها با صورتی بدون آرایش و آقایان با چهره ای اصلاح شده در روز جراحی بینی فانتزی به شکل فانتزی حضور داشته باشند.
در روز جراحی بهتر است که لباسی با یقه آزاد یا دکمه دار بر تن کنید.
فردی را با خود به عنوان همراه بیاورید که در زمان ترخیص مراقب شما باشد.

مزایا

  1. اندازه بینی به مقدار زیادی کوچک می شود
  2. قوز روی بینی از بین می رود و انحنای زیبایی در آن ایجاد می شود.
  3. حفره های بینی به اندازه زیادی کوچک می شوند.
  4. نوک بینی تحت زاویه 105 درجه به سمت بالا هدایت شده و افتادگی در آن برطرف می شود.

عوارض

به طور کلی اگر رینوپلاستی فانتزی نزد پزشک معتبری انجام شود ، عارضه خاصی در زیباجو ایجاد نمی شود. تنها یک سری عوارض کوتاه مدت ناشی از پروسه تهاجمی است که طی مدت زمان کوتاهی رفع می شود. این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • کبودی و تورم
  • سرگیجه
  • ایجاد مخاط درون بینی
  • احساس سردرد

نکته ! پزشک حاذق با ارائه مراقبت های بعد از جراحی بینی می تواند به راحتی شدت این عارضه ها را کم کند و دوره نقاهت را کاهش دهد.

در صورتی که زیباجو برای ایجاد فرم فانتزی در بینی خود ، پزشک متبحری انتخاب نکند ، ممکن است عوارضی نظیر موارد زیر شامل حال وی شود:

  • عدم تقارن در فرم بینی
  • عدم فرم دهی مناسب
  • اختلال در عملکرد تنفسی
  • ایجاد مشکل و حس بویایی
  • نکته !

در صورتی که مشکلات ذکر شده در زیباجو ایجاد شود ، ممکن است وی برای رفع آن ها نیازمند جراحی ترمیمی بینی باشد.

بیهوشی در جراحی بینی فانتزی

به طور کلی زیباجویان عمل در بینی ممکن است به سه روش کلی بیهوش شوند. انتخاب روش بیهوشی به عهده پزشک است. دکتر سارا رودگری ،بهترین جراح بینی تهران با نمونه کارهای زیبا ، با توجه به شرایط زیباجو و صلاحدید خود ، یکی از روش ها را انتخاب می کند. این سه روش به شرح زیر هستند:

  • بی حسی موضعی

در این روش ، زیباجو هوشیار است ؛ اما در ناحیه بینی احساسی ندارد ؛ بدین ترتیب جراح بینی فرآیند تغییرات را بدون احساس درد در متقاضی انجام می دهد. این روش در جراحی زیبایی بینی بسیار کم کاربرد دارد اما بعضی از پزشکان از آن استفاده می کنند.

  • بیهوشی وریدی

در این روش ، داروهای خواب آور از راه رگ های زیباجو به وی تزریق می شود. طی وارد شدن این داروها به رگ وی ، زیباجو به خواب عمیق می رود. پس از آن بینی به صورت موضعی بی حس شده و تغییرات اعمال می شود. در طی این پروسه ممکن است متقاضی صدای اتاق عمل را بشنود و بعد از خارج شدن از دوره ریکاوری این موضوع را اطلاع دهد. البته طی عمل هیچ گونه دردی احساس نخواهد کرد.

  • بیهوشی عمومی

در طی بیهوشی عمومی ، جراح با تلفیق داروهای استنشاقی و وریدی متقاضی را بیهوش می کند. طی این بیهوشی ، متقاضی نیازمند کمک دستگاه برای تنفس است. از این رو لوله های مخصوص و باریکی از راه دهان به نای زیباجو متصل شده و امکان تنفس برای وی فراهم می شود.

به طور معمول بیهوشی عمومی در جراحی بینی به شکل فانتزی کاربرد بیشتری از دو روش دیگر دارد و روشی رایج در رینوپلاستی محسوب می شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی :

  • همانطور که در مقاله جراحی بینی مطالعه کرده اید ، بعد از رینوپلاستی به فرم فانتزی بایستی مراقب باشید که به فرم جدید بینی ضربه ای وارد نشود.
    در زمان استراحت و خوابیدن بهتر است که حالت سر بالاتر از بدن قرار بگیرد. برای برقراری این حالت بهتر است که از چند بالشت کمک بگیرید.
    برای بهتر شدن کبودی ها و تورم رخ داده بعد از عمل بینی فانتزی بهتر است از کمپرس سرد بهره ببرید.
    در روز های اولیه بایستی مراقب باشید که چسب و اسپلینت بینی خیس نشود زیرا این اتفاق ممکن است منجر به تغییر فرم ایجاد شده شود.
    رژیم غذایی خاصی را نیاز نیست رعایت کنید. تنها مصرف نمک را در هفته های اولیه بعد از جراحی بینی فانتزی کنار بگذارید که روند بهبود شما سریع تر شود.

 

جراحی بینی فانتزی

هزینه جراحی بینی فانتزی

هزینه عمل زیبایی بینی فانتزی به عوامل متعددی بستگی دارد. از جمله این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • فرم بینی
  • ویژگی ساختاری در آن
  • آزمایش های لازم
  • دستمزد پزشک
  • هزینه کلینیک یا بیمارستان انتخابی
  • منطقه جغرافیایی

با توجه به فاکتورهای متعددی که در هزینه رینوپلاستی فانتزی نقش دارند ، نمی توانیم اطلاع دقیقی از قیمت ارائه دهیم. لذا پیشنهاد می دهیم با مراجعه به پزشک انتخابی و طی جلسه مشاوره ، با توجه به ویزگی های ساختاری بینی و هدف خود از قیمت دقیق این پروسیجر اطلاع حاصل فرمایید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در طی این مقاله درباره جراحی بینی فانتزی اطلاعات مهمی ارائه دادیم. افرادی که تمایل دارند فرم بینی فانتزی داشته باشند ، باید ابتدا کاندیدای مناسب این پروسه باشند. شرایط کاندیدای خوب بودن را در طی مقاله ارائه دادیم. همچنین درباره مزایا و عوارض آن اطلاعات کافی را گفتیم. پیشنهاد می دهیم برای داشتن بهترین فرم بینی در انتخاب جراح خود دقت زیادی داشته باشید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی