جراحی بینی نیمه فانتزی

جراحی بینی نیمه فانتزی

7 شهریور, 1401 توسط drroudgari20
جراحی-بینی-1.jpg

جراحی بینی نیمه فانتزی فرمی ما بین فرم فانتزی و طبیعی بینی است. در این مدل از عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی ، تناسب اندازه و فرم بینی با دیگر اجزای صورت حفظ می شود. در جراحی بینی با فرم نیمه فانتزی ، نوک بینی به نسبت عمل طبیعی کمی رو به بالاتر است. از این رو فرم بینی خیلی غیرطبیعی و مصنوعی به نظر نمی رسد. به توصیه دکتر سارا رودگری بهترین جراح بینی تهران ،  برای دریافت اطلاعات بیشتر به ادامه این مطلب توجه فرمایید.

جراحی بینی

نکات مهم در جراحی بینی نیمه فانتزی

اگر قصد دارید ، بینی با حالت نیمه فانتزی ایجاد کنید ، در قدم اول ، پیشنهاد می دهیم در انتخاب جراح بینی دقت داشته باشید. جراح بینی خوب می تواند با اعمال تغییرات استاندارد ، زیبایی توام با سلامتی را برای شما ایجاد کند.

جنس بینی در ایجاد بینی نیمه فانتزی اهمیت دارد ؛ عموما افرادی که دارای بینی با استخوان های محکم هستند ، گزینه مناسب تری برای خلق فرم نیمه فانتزی هستند. اما کسانی که دارای غضروف و استخوان های نرم می باشند ، برای انتخاب فرم مناسب صورت ، ابتدا باید فرم بینی شان را توسط پزشک آنالیز کنند. در صورت تمایل به عمل زیبایی بینی نیمه فانتزی ، ممکن است نیازمند گرافت گذاری باشند.

تفاوت بینی فانتزی و بینی نیمه فانتزی

  • اندازه بینی که با فرم فانتزی عمل شده باشد ، کوچک تر از حد معمول است. اما در جراحی نیمه فانتزی ، اندازه بینی کمی کوچک می شود.
  • قوس بینی در فرم فانتزی زیاد است ؛ اما در فرم نیمه فانتزی ، قوس معقولی در استخوان بینی ایجاد می شود.
  • نوک بینی به اندازه 105 درجه در عمل بینی فانتزی به سمت بالا شکل می گیرد ؛ اما در جراحی بینی نیمه فانتزی ، این قوس کمتر است.
  • عمل بینی فانتزی ریسک دارد ؛ از این رو کسانی که تمایل به کوچک کردن بینی شان دارند اما ریسک پذیر نیستند و در این حین به سلامتی خود نیز اهمیت می دهند ، فرم بینی نیمه فانتزی را برمی گزینند.

کاندیدای مناسب جراحی بینی نیمه فانتزی

  • متقاضیانی که انتظار معقولانه ای از نتیجه این پروسیجر دارند.
  • افرادی که از لحاظ روحی در شرایط مناسبی هستند.
  • مراجعه کنندگانی که بالای 18 سال سن دارند.
  • کسانی که فرم بینی استخوانی دارند.
  • خانم ها و آقایانی که در سن خیلی بالایی نیستند.

چه کسانی نمی توانند جراحی بینی نیمه فانتزی انجام دهند؟

  • افرادی که دچار بیماری ها خاص نظیر دیابت ، کم خونی ، آرتروز ، کلسترول بالا ، مشکلات قلب و عروقی ، فشار خون بالا و آلرژی های شدید هستند ، نمی توانند کاندیدای مناسب این عمل باشند. ( لازم به ذکر است که گاهی افراد با تایید پزشک متخصص در زمینه بیماری ، می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند. )
  • افرادی که دخانیاتی نظیر سیگار مصرف می کنند. ( در صورتی که حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل ، مصرف دخانیات را ترک کنند ، می توانند این عمل را انجام دهند. )
  • متقاضیانی که نوشیدنی های الکی مصرف می کنند. ( در صورتی که حداقل دو هفته قبل و بعد از انجام پروسیجر ، نوشیدنی های حاوی الکل مصرف نکنند ، می توانند این عمل زیبایی را انجام دهند. )

جراحی بینی

سن مناسب برای جراحی بینی نیمه فانتزی

تمامی دختران و پسرانی که سن رشدشان را رد کرده اند و بیش از 18 سال سن دارند ، می توانند این پروسه زیبایی را انجام دهند. اما قبل از این بازه سنی ، به دلیل عدم رشد کامل بینی ، انجام فرآیند زیبایی در بینی توصیه نمی شود. همچنین خانم ها و آقایان میانسالی که همچنان از نظر بدنی در وضعیت سالمی به سر می برند و سطح کلاژن سازی بالایی دارند نیز می توانند این پروسه عمل را انجام دهند. به طور کلی عموما بیشتر متقاضیان ،  در دهه دوم زندگی شان به سر می برند.

اقدامات لازم قبل از جراحی بینی نیمه فانتزی :

قبل از انجام رینوپلاستی بایستی یکسری موارد را رعایت کرد که بتوان پروسه بهتر و موفقیت آمیز تری را پشت سر گذاشت. عبارتند از :

  • انتخاب دکتر با تجربه و متبحر که در نتیجه این انتخاب درست ، شما روند جراحی سالم و کم عارضه ای را پشت سر خواهید گذاشت.
  • انجام تمامی آزمایش ها و تست های خواسته شده توسط پزشک جهت چکاپ شما
  • قبل از روز تعیین شده حتما دوش بگیرید.
  • در روز مشخص شده حتما لباسی با یقه آزاد بر تن کنید.
  • برای روند جراحی به خاطر داشته باشید که باید ناشتا باشید.
  • سوابق بیماری های زمینه ای خود را به دکتر اطلاع دهید.
  • هر نوع حساسیت به دارو یا مواد خوراکی را به جراح بینی اطلاع دهید.

تکنیک جراحی بینی نیمه فانتزی

عمل بینی به طور کلی تحت دو تکنیک باز و بسته انجام می شود. هر کدام از این تکنیک ها بسته به ویژگی هایشان برای پروسه های مختلف استفاده می شوند. با این وجود جراحی بینی باز بیش از عمل بینی بسته مورد استقبال پزشکان قرار گرفته است. در ادامه تکنیک باز عمل بینی نیمه فانتزی را شرح می دهیم.

تکنیک باز در جراحی بینی نیمه فانتزی

  1. در این تکنیک پس از بیهوشی متقاضی فرآیند عمل آغاز می شود.
  2. ابتدا بین دو حفره بینی ، برش کوچکی در پوست بینی ایجاد می شود. به عبارتی ، پوست بینی از ناحیه کلوملا باز می شود.
  3. پس از آن پزشک با دید مستقیم به ساختمان بینی ، تغییر فرم بینی را انجام می دهد
  4. اندازه بینی با توجه به استاندارهای سلامتی و زیبایی شناسی کوچک می شود ؛ قوس کمی روی بینی ایجاد شده و نوک بینی کمی رو به بالا می رود.
  5. پس از اعمال تغییرات ، پوست روی بینی جدید قرار می گیرد. قرار گیری پوست روی بینی نیز چالش برانگیز است.
  6. پوست بخیه شده و پروسه عمل باز بینی به اتمام می رسد.

3 ویژگی جراحی بینی نیمه فانتزی با تکنیک باز

  1. جراح دید و دسترسی مستقیم به ساختار بینی دارد.
  2. ریسک این تکنیک بسیار پایین است.
  3. جراح می تواند تغییرات پیچیده تری در ساختمان بینی انجام دهد.

چه زمانی در جراحی بینی نیمه فانتزی ، نیازمند گرافت گذاری هستیم؟

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند ، اما تمایل به خلق فرم نیمه فانتزی در بینی هایشان می باشند ، نیازمند تکنیک گرافت گذاری هستند. چرا که غضروف و استخوان بینی این متقاضیان نرم است و در صورت عدم استفاده از گرافت به فرم قبلی باز می گردد. در گرافت گذاری ، غضروف های بینی روی یکدیگر قرار گرفته و فرم می گیرند. بدین ترتیب ، غضروف ها و استخوان های نرم تبدیل به غضروف ها و استخوان های محکم می شوند. بنابراین متقاضیانی با بینی گوشتی ممکن است جهت رینوپلاستی نیمه فانتزی نیازمند گرافت گذاری باشند.

جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی :

روند تغییر و اعمال خواسته های فرد متقاضی در حین عمل بینی نیمه فانتزی به عهده جراح است اما مراقبت های بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی وظیفه خود بیمار است. تمامی موارد مهم جهت رعایت کردن توسط دکتر به شما گوش زد خواهد شد. عبارتند از :

  • دقت داشته باشید تا بهبود کامل و همچنین تثبیت فرم جدید مقابله کنید از برخورد ضربه به بینی خود.
  • در مواقع خوابیدن و یا حتی استراحت بهتر است که با استفاده از چند بالش سر خود را بالاتر از بدن نگه دارید که به این وسیله موجب کاهش کبودی و تورم حاصله می شوید.
  • در وعده های غذایی خود بعد از جراحی بینی نیمه فانتزی بهتر است که از مصرف نمک خودداری کنید.
  • در زمان استحمام بسیار مراقب باشید که بانداژ و چسب روی بینی خیس نشود.
  • در ماه های اول پس از عمل بینی نیمه فانتزی از استعمال هرگونه نیکوتین و دخانیات بپرهیزید.

سخن آخر

همانطور که خواندید در این مطلب از جراحی بینی نیمه فانتزی سخن گفتیم. افرادی که متقاضی این پروسه از عمل هستند بهتر است دارای بینی استخوانی باشند ؛ اما در صورت بینی گوشتی بهتر است به پزشک مجربی مراجعه کرده و مشاوره های لازم را مطابق با فرم بینی شان دریافت کنند.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی