ورم بعد از جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی

21 شهریور, 1401 توسط drroudgari20
ورم-بعد-از-جراحی-بینی-1.jpg

ورم بعد از جراحی بینی یکی از نگرانی های زیباجویان است. در طی فرآیند جراحی بینی به دلیل تغییر ساختاری که در فرم بینی ایجاد می شود ، طبیعی است که بعد از اتمام پروسه ، تورم وجود داشته باشد. اما همیشه راهی برای درمان است. در ادامه با نکاتی آشنا شوید که به نگرانی شما در رابطه با تورم بینی پایان می دهد. نکاتی نظیر:

  • علل تورم
  • درمان تورم
  • مدت زمان ورم
  • و دیگر موارد مهم ، در ادامه مطلب بررسی می شود.

ورم بعد از جراحی بینی

دلیل ایجاد ورم بعد از جراحی بینی

پس از انجام عمل زیبایی بینی ، در واقع تغییر تهاجمی در ساختمان بینی انجام شده است ؛ بدین سبب تورم در آن ایجاد می شود. اما به طور کلی دو نوع تورم داریم :

  •  تورم اولیه

روی اسکلت و بافت ، ایجاد می شود.

  • تورم ثانویه

مایع مخاطی که به دلیل فرآیند عمل بینی ، ایجاد شده است تورم پدید می آورد.

  • نکته!

ورم ثانویه ممکن است چند ماه بعد از عمل به مرور پایان یابد و تورم اولیه در هفته ها و ماه های اول کاهش چشم گیری پیدا می کند ؛ اما جهت رفع کامل آن نیاز به صبوری دارید چرا که التهاب ثانویه بعد از یکسال به طور کامل از بین می رود و زیبایی بینی شما به طور کامل نمایان می شود.

ورم بعد از جراحی بینی چند نوع است؟

جهت کاهش ورم بینی ، نیازمند آن هستید که دلیل ایجاد تورم را بدانید. بدین سبب در ادامه ما انواع تورم بعد از عمل زیبایی بینی را تفکیک می کنیم و به صورت جدا شرح می دهیم.

ورم پوستی

از آن جا که در بیشتر پروسه های عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی پوست بینی شکافته می شود (تکنیک باز عمل) و پس اتمام پروسه ، پوست بخیه می خورد ، در دوران نقاهت پوست بینی متورم می شود.

تورم پوست که ناشی از اجتماع مایع بین سلولی است ؛ نوعی رویکرد و حافظت پوستی است که سبب ترمیم زخم بعد عمل بینی می شود.

  • مدت زمان ماندگاری

تا به اینجا مطلب متوجه شدیم که متورم شدن پوست بعد از رینوپلاستی ، نوعی واکنش درمانی جهت درمان جای زخم است. این تورم درمانی حدود 1 الی 3 ماه با زیباجو همراه است و در صورتی که بینی فرم گوشتی داشته باشد ، بازه زمانی گفته شده ممکن است طولانی تر نیز بشود.

ورم کاذب

تورم کاذب ، نوعی ورم بعد از جراحی بینی است که به دلیل تغییر در ساختار اسکلت بینی پدید می آید. این ترورم برای بینی های بسیار بزرگ که در طی فرآیند جراحی ، بسیار کوچک یا کوچک می شوند ، بیشتر دیده می شود.

  • مدت زمان ماندگاری

تورم کاذب نسبت به تورم پوستی ماندگاری بیشتری دارد. این نوع متورم شدن بینی حدود 6 ماه تا یکسال زمان می برد. در واقع تورم تا بدست آوردن مجدد استحکام بینی وجود دارد.

ورم فیبروز

تورم فیبروز مانند تورم پوستی مفید نیست. این ورم به دلیل خطا پزشکی صورت می گیرد و به نوعی گوشت اضافه است. بدین ترتیب پیشنهاد می دهیم قبل از انجام هر پورسه زیبایی ، به خصوص پروسه زیبایی عمل بینی ، در انتخاب پزشک خود دقت کافی داشته باشید.

  • مدت زمان ماندگاری

ورم فیبروز ممکن است تا همیشه ماندگار باشد ؛ مگر آن که زیباجو در صدد رفع آن جراحی ثانویه بینی انجام دهد. جهت انجام عمل بینی ثانویه بهتر است نزد متخصص متبحر و با تجربه مراجعه کنید.

آیا ورم صورت بعد از جراحی بینی ، طبیعی است؟

بسیاری از متقاضیان جراحی زیبایی بینی ، برایشان عجیب است که پیشانی و صورتشان بعد از انجام پروسه مذکور ، متورم می شود. اما در صورتی که با پزشک متخصص خود صحبت کنید ، متوجه خواهید شد که این نوع واکنش طی یک واکنش طبیعی رخ می دهد و هیچ گونه ضرری برای سلامتی شما ندارد. همچنین پزشک با ارائه مراقبت های بعد از جراحی بینی ، به شما کمک می کند که مدت زمان ماندگاری این تورم ها و مقدار آن ها را کاهش دهید.

روند تدریجی کاهش ورم بعد از جراحی بینی

ورم بعد از جراحی بینی طی سه پروسه یا سه بازه زمانی پی در پی به تدریج و گاهی به سرعت ابتدا افزایش و سپس کاهش می یابد. این مراحل به شرح زیر هستند:

پروسه اول

بلافاصله بعد از عمل ، متقاضی در بینی و صورت خود التهاب نسبتا زیادی می بیند. این التهاب و تورم زیاد در اصل سه روز پس از انجام پروسه به اوج خود می رسد. همچنین ممکن است طی 7 الی 10 رو آینده تورم شدید بینی حفظ شود.

در بعضی از افراد در بازه زمانی گفته شده ممکن است کبودی در زیرچشم نیز اتفاق بیافتد. در صورت وجود این عارضه ، بدانید که جای نگرانی نیست و نهایتا تا 10 روز آینده از بین می رود.

  • نکته !

میزان التهاب و ماندگاری آن در افراد مختلف و بسته به پیچیدگی جراحی ، همچنین اندازه بینی در قبل و بعد از جراحی ، متفاوت است.

پروسه دوم

پس از گذشت پروسه پر التهاب ابتدایی (پس از 7 الی 10 روز) کلاژن سازی افزایش پیدا می کند. افزایش تولید کلاژن به ترمیم زخم های استخوان و پوست کمک بسیاری می کند. در طی این فرآیند درمانی و طبیعی بدن ، طی 6 هفته زخم ها و برش پوستی ترمیم می شود.

  • نکته !

در 6 هفته ای که تولید کلاژن به اوج خود می رسد ، استفاده از چسب بینی ضروری است. چرا که در صورت چسب نزدن کلاژن ها بین استخوان و پوست نیز توزیع می شوند و بدین ترتیب بافت ضخیمی بین پوست و استخوان شکل می گیرد که می تواند به فرم جدید بینی آسیب بزند.

پروسه سوم

مرحله سوم حدود یکسال به طور می انجامد. در این پایان این پروسه ، کاهش ورم بعد از جراحی بینی به طور کامل انجام می شود. بافت کلاژنی که در پروسه دوم تولید شده بود ،کم کم به بینی انعطاف و نرمی می بخشد و ساختار بینی به مرور زمان محکم شده و تورم پایان می یابد. در واقع پروسه سوم یا بازه زمانی آخر جایی است که در آن تمام فرم زیبایی بینی به مرور نمایان می شود.

ورم بعد از جراحی بینی

چه فعالیت هایی به کاهش ورم بعد از جراحی بینی کمک می کند؟

در میان تمام گفته ها ، شرح راه های کاهش تورم نیز اهمیت بسیاری دارد. این راه ها که دوران نقاهت شما را کاهش داده و تورم بینی را کم می کنند شامل موارد زیر هستند:

  • پیاده روی
  • استفاده از کمپرس یخ ( بخصوص 24 ساعت بعد از رینوپلاستی)
  • بالا بودن سر از بدن هنگام خواب (هنگام خواب از دو بالش در زیر سر خود استفاده کنید.)
  • نوشیدن آب به اندازه کافی
  • عدم مصرف نمک
  • دوری از نور خورشید تا دو هفته
  • عدم انجام فعالیت های سنگین به مدت دو هفته

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی