بارداری و جراحی بینی

بارداری و جراحی بینی

19 مهر, 1401 توسط drroudgari100
بارداری-و-جراحی-بینی-1.jpg

آیا می توان دو پروسه بارداری و جراحی بینی را باهم تجربه کرد؟ آیا حقیقت دارد که بعد از تغییر فرم بینی نمی توان حامله شد؟ آیا فرم جدید بینی مرتبط با دوران بچه داری زنان است؟ خوب است بدانید جراحی بینی همواره جزو پر طرفدارترین عمل های پلاستیک و زیبایی در میان افراد جامعه به شمار می رود. که از هر دو گروه بانوان و آقایان طرفداران مختص به خود را دارند. اما به طور طبیعی تعداد درخواست زنان برای انجام این پروسه همیشه بیش از مردان است. این موضوع منجر به این شده است که دکتر سارا رودگری ، بهترین جراح بینی تهران بر این امر باشد که تمامی دگرگونی های بدن خانم ها را در جهت بهترین عمل بینی مورد ارزیابی قرار دهد. یکی از این موارد دوران حاملگی زنان است. کاندید های این پروسه همواره این سوالات را در ذهن خود مرور می کنند و بهتر است به جای پرسیدن از دیگران خوب است که این متن را تا انتها با دقت مطالعه کنید که پاسخ تمامی ابهامات در آن نهته شده است.

بارداری و جراحی بینی - دکتر سارارودگری

بارداری بیش از رینوپلاستی :

پروسه فوق ، فرآیندی است که حاوی سری اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی بینی می باشد. به عبارت ساده تر مدت زمان بهبود و درمان این روند ، طولانی می باشد. به همین دلیل است که در اقدامات بیش از روند تاکید بر آن است که بانوان عزیز در دوران بارداری و جراحی بینی نباشند. بیشتر متخصصین این حوضه بر این باورند که پس از گذراندن دوره نقاهت که بدن به ثبات رسیده و زخم ها و التهابات التیام پیدا کرده اند ؛ برای بارداری بهترین موقع است. دقت داشته باشید که دوره ریکاوری و مدت زمان مورد نیاز برای هر شخص متغیر است و نمیتوان آن را مورد مقایسه قرار داد. از همین رو این بازه زمانی برای هر فرد از یک ماه الی دو ماه متناوب است. به طور معمول سی روز پس از اتمام نقاهت می توان برای باروری اقدامات لازم را انجام دادو از دید پزشکی هیچ ممنوعیتی ندارد. شایان ذکر است که اگر در این دوره اقدام به حاملگی داشته اید هرگز برای سرعت بخشیدن به روند درمان داروی خاصی را مصرف نکنید.

توصیه های مهم :

در شرایطی بهتر است که اقدامات ابتدایی بارداری و جراحی بینی  را انجام دهید که تورم و التهاب های رخ داده شده بهبود یابند و فرم جدید دماغ به وضوح قابل روئیت باشد. زیرا در برخی افراد بعد از دووره ریکاوری نیازمند جراحی های ترمیمی مانند بالا بردن نوک بینی و غیره داشته باشید. اگر شما نیز از این دسته باشید طبیعتا اگر در دوران حاملگی باشید این اتفاق قابل اجرا نخواهد بود. در حین روند برای اینکه فرد زیباجو احساس درد و ناراحتی را تجربه نکند ، جراح بینی از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی استفاده می کند. طبیعتا اگر فرد باردار باشد و تحت این داروها قرار بگیرد ، سلامت خود و جنین را به خطر انداخته است. از این رو دکتر خوب عمل بینی تهران توصیه می کند که در زمان انجام تغییر فرم بینی نباید در دورانی باشید که مادر شدن را تجربه می کنید. برای بهترین پزشک همواره سلامتی شخص متقاضی در اولویت است ، این نکته موجب به وجود آمدن توصیه های این چنینی می شود.

نکته!!! می دانید که زنان باردار به علت تغییرات هورمونی دچار ورم و اضافه وزن می شوند. این حالت در بینی موجب گرفتگی آن می شود. در نتیجه به جوی عزیزی که بعد از رینوپلاستی اقدام به بارداری کرده است ، در پی تورم ناشی از آن دچار اختلال در مسیر تنفسی می شود.

احتیاط!!!

دقت داشته باشید که بیماران نباید قبل از شش ماه که از جراحی بینی می گذرد باردار شوند. این هشدار برای این است که بانوان حامله در طی این دوران دچار تغییرات هورمونی و ظاهری بسیاری می شوند. جراحی بینی نیز دارای یکسری تغییرات است و درنهایت بهتر است که بدن استراحت کرده باشد تا بتواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و قدرت تحمل تغییرات در طی بارداری را داشته باشد. از طرفی ممکن است این دگرگونی ها به بافت بینی تازه شکل گرفته نیز آسیب وارد کند.

آیا بچه دار شدن بعد از عمل بینی خطرناک است ؟

همانطور که گفته شد ، اگر فاصله مناسبی برای بارداری در پی انجام رینوپلاستی داشته باشید ، خیر خطری شما را تهدید نخواهد کرد. بارداری و جراحی بینی هر دو دارای تغییرات بدنی منحصر به فرد خود هستند بهتر است بدن ما بین این دو اتفاق استراحت کند که توانایی تغییرات جدید را داشته باشد.

رینوپپلاستی در زمان بارداری :

هرگز این همزمانی را توصیه نمی کنیم. طبق گفته های بیش ، برای اعمال تغییرات خواسته شده توسط فرد متقاضی ، فرد باید تحت داروی بیهوشی قرار بگیرد. این امر برای سلامت مادر و جنین خطر دارد. ممکن است در مراقبت های بعد از جراحی بینی فرد نیازمند به استفاده از داروهای مسکن داشته باشد. این داروها برای زن حامله خوب نیست و نباید استفاده کند. شایان ذکر است که در اقدامات قبل از جراحی بینی در لیست آزمایش های مورد نیاز جهت چکاپ کامل تست بارداری نیز وجود دارد که اگر جواب آن مثبت باشد طبیعتا اجازه عمل بینی به فرد داده نخواهد شد. در موارد خاص اگر فرد باردار به علت انحراف موجود در سپتوم مسیر تنفس وی دچار اختلال شده باشد می تواند از این روش زیبایی و درمانی استفاده کند. اما این تبعیض تنها به توصیه و صلاحدید جراح بینی ممکن خواهد بود.

سوال متداول :

بیهوشی در عمل بینی برای شیر دهی اثر گذار است ؟

یه طور معمول تاثیر داروهای بیهوشی 12 ساعت در بدن باقی می ماند و پس از آن آثاری برجای نخواهد گذاشت. در نتیجه بهتر است که تا 12 ساعت از شیردهی به نوزاد خودداری کنید. بارداری و جراحی بینی در برخی موارد می تواند در کنار هم انجام شوند.

آیا پس از بارداری ، بینی دچار افتادگی می شود ؟

خیر بعد از بارداری افتادگی در بینی رخ نخواهد داد. باردار شدن پس از عمل کردن بینی هیچ اختلالی را به وجود نخواهد آورد. حتی در دوره حاملگی که زنان دچار تورم می شوند ، بینی نیز متورم خواهد شد و چند ماه بعد از زایمان برطرف خواهد شد و تاثیر منفی بر روی فرم بینی جدید نخواهد داشت.

استفاده از داروهای ضدبارداری برای روند عمل بینی مخرب است ؟

به گفته پزشک احتیاجی به قطع داروی ضد باردای نخواهد بود و در روند رینوپلاستی اختلالی را به وجود نخواهد آورد.

اگر زنان باردار دچار انحراف بینی باشند عمل صورت می گیرد؟

برخی از بانوان انحراف بینی دارند که در بازه حاملگی به دلیل به وجود آمدن تورم حاملگی این اختلال شدت خواهد گرفت. در این شرایط که سلامت بیمار در اولویت قرار می گیرد با توجه به صلاحدید جراح می توان عمل را انجام داد.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی