چسب زدن بینی

چسب زدن بینی

2 آذر, 1401 توسط drroudgari20
چسب-زدن-بینی.jpg

چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی بینی ، اقدامی مهم و ضروری است. این اقدام نه تنها تورم بینی را کاهش می دهد ، بلکه سبب چسبیدن پوست بینی به بافت زیر آن می شود. این افدام در پروسه جراحی بینی ، مزیت های دیگری نیز دارد که در ادامه مطلب بیان می کنیم. همچنین در ادامه نحوه چسب زدن به بینی را نیز شرح می دهیم. از این رو شما را به خواندن ادامه این مطلب دعوت می کنیم.

 

چسب زدن بینی

چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی بینی

بعد از عمل زیبایی بینی ، ساختمان آن جهت ترمیم و ایجاد استقامت در بینی ، شروع به تولید کلاژن و الاستیسیته می کند. این موضع جهت ترمیم هرچه زودتر بینی لازم است ؛ اما اگر این کلاژن سازی در همه لایه ها انجام شود ، می تواند به فرم بینی آسیب برساند. بنابراین بهتر آن است که با استفاده از چسب بینی ، راه کلاژن سازی را بین پوست و بافت زیرین مسدود کرده و به نوعی مسیر آن را عوض کنیم.

اگر کلاژن ها و الاستیسیته های تولید شده بین پوست و بافت زیرین ایجاد شوند ، با ایجاد پوست زخیم در ظاهر بینی تاثیر منفی می گذارند. بدین ترتیب چسب زدن بینی از ضخیم شدن پوست بینی ممانعت به عمل می آورد.

چسب زدن بینی چه مدت بعد از رینوپلاستی ادامه دارد؟

چسب زدن به بینی در هفته اول ، اولویت بیشتری دارد ؛ اما بعد از رینوپلاستی ، زیباجو باید حداقل به مدت 2 هفته روی بینی خود چسب بزند. اگر بخواهیم با نگاهی دقیق تر این موضوع را بررسی کنیم ، باید بگوییم که مدت زمان چسب بینی در بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت است:

مدت زمان چسب روی بینی استخوانی 4 هفته است که طی هر یک هفته باید یک الی دو بار جهت تعویض به پزشک مراجعه کند.

مدت زمان چسب روی بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است. این بینی ها باید 6 الی 8 هفته به بینی خود چسب بزنند.

  • نکته !

مدت زمان های گفته شده برای چسب بینی ، تقریبی است و به طور کلی بیان شده است. بدین جهت ممکن است پزشک با توجه به شرایط شما و سایز قبل و بعد از عمل بینی ، بازه زمانی دیگری را در نظر بگیرد.

آموزش چسب زدن بینی

  • ابتدا بینی را با آب گرم و شوینده ملایم بشویید. (بهتر آن است که نام شوینده مناسب شستشو را از پزشک خود یا داروخانه ها جویا شوید.)
  • در صورتی که امکان تماس بینی با آب برای شما مقدور نبود ، می توانید از گاز استریل و الکل شستشو برای ضدعفونی کردن بینی خود استفاده کنید.
  • پس از اتمام شستشو و ضد عفونی صورت خود را به طور کامل با دستمال استریل و کاملا تمز خشک کنید.
  • برای چسب زدن بینی ، به نوار نازک 1.25 میلی متری نیاز دارید. (بهتر آن است که از نوار ضد حساسیت استفاده کنید.)
  • نوار ها را به 6 یا 7 تکه 3 تا 4 سانتی متری و 2 قطعه 10 تا12 سانتی متری تبدیل کنید. تقسیم بندی کنید.
  • برای پوشاندن زیر بینی به چسب 10 تا 12 سانتی متری نیاز دارید. بعد از بریدن چسب به سایز گفته شده ، آن را به شکل U بچسبانید.
  • ابتدا وسط نوار چسب را دقیقا زیر بینی قرار دهید و ادامه آن را به صورت عمود در اطراف بچسبانید.
  • دقت داشته باشید که گوشه های آن باید در نزدیک چشم ها قرار بگیرند. (این نحوه چسب زدن ، از افتادگی نوک بینی جلوگیری می کند.)
  • از چسب دیگری که همین سایز است ، برای همپوشانی چسب اولیه استفاده کنید.
  • پس از آن از نوار چسب هایی با اندازه کوچک تر ، بین 3 تا 4 سانتی متر استفاده کنید. این چسب ها را از نوک بینی به سمت بالا و به صورت کاملا صاف می چسبانیم.
  • پس از اتمام کار ، قیمت های اضافی و بیرون زده را می توانید با قیچی جدا کنید.

چسب زدن بینی

نکته !

توجه داشته باشید که هنگام چسب زدن بینی ، فشار زیادی به بینی وارد نکنید. بعضی از افراد تصور می کنند که ایجاد فشار زیاد به بینی هنگام چسب زدن ، می تواند از افتادگی نوک آن جلوگیری کند ؛ اما کاملا عکس این موضوع صادق است. در صورتی که در هر سری از چسب زدن ، فشار زیادی به بینی وارد کنید ، بینی استحکام خود را از می دهد و در مدت زمان کوتاهی حالت افتاده پیدا می کند.

نحوه صحیح جدا کردن چسب از بینی

برای جدا کردن چسب از بینی , می توانید از محلول مناسب این کار استفاده کنید ؛ بعد از آن می توانید با موچین به آرامی چسب را جدا کنید.

با موچین نوک چسب را بگیرید و به آرامی هر چه بیشتر ، چسب را 180 در جه بچرخانید.

حساسیت به چسب بینی

در صورتی که پس از گذشت مدتی از چسب زدن در بینی خود احساس سوزش ، خارش ، قرمزی ، آکنه و مواردی نظیر آن ها مشاهده کردید ، موضوع را با پزشک خود مطرح کنید.

بعضی از افراد به دلیل حساسیت پوستی ، به چسب روی بینی حساسیت نشان می دهند که در این خصوص ، پزشک برای این دسته از افراد تدابیری می کند.

آیا استفاده زیاد از چسب بینی تاثیری در زیبایی بیشتر دارد؟

چسب زدن بینی در بازه زمانی که پزشک تشخیص می دهد ، به زیبای فرم آن کمک می کند. اما بیش از دوره گفته شده ، نه تنها تاثیر مثبتی ندارد ، بلکه عارضه هایی نیز دارد.

چسب روی بینی در طولانی مدت ، مانع از تنفس صحیح پوست شده و تهویه درست پوست انجام نمی شود. بدین ترتیب بهتر است مطابق با فرم بینی گوشتی یا استخوانی و ضخامت پوست خود در مدت زمان لازم ، چسب روی بینی را نگه دارید.

 

چسب زدن بینی

 

بهترین زمان برای چسب زدن بینی پس از رینوپلاستی :

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید در ارتباط با مراقبت های بعد از جراحی بینی به آن توجه ویژه داشت زمان مناسب استفاده از چسب است. به طور عمده از این روش بعد از 14 الی 20 روز بعد از عمل زیبایی دماغ می توان بهره مند شد. بعد از برداشتن اسپلینت و گچ روی بینی که از لحاظ زمانی به دو هفته بعد از فرآیند ، می شود از چسب زدن روی دماغ را شروع کرد. در هفته دوم می توان زمان چسب زدن را در شب ها از سر گرفته شود و این امکان وجود دارد که این کار را در طی روز انجام ندهید. به طور نرمال و طبیعی استفاده از چسب بعد از پروسه تغییر فرم نهایتا از 2 الی 4 هفته می باشد. اما ادامه دادن آن تا نهایت 2 ماه را نیز می توان انجام داد. تمامی این بازه های زمانی منحصر به شرایط جسمانی و نوع نتیجه بدست آمده از متد می باشد. خاطر نشان می شویم که انجام چسب زدن بینی بعد از جراحی تاثیر بسزایی بر روند به دست آمده خواهد داشت. به یاد داشته باشید که همان قدر چسب زدن مفید است می تواند بلعکس نیز تاثیر بگذارد. در نتیجه در روند استفاده از چسب برای دماغ دقت بالایی را به خرج دهید. که نحوه درست چسب زدن را به خوبی یاد گرفته باشید. اگر احساس می کنید که مراحل از یاد شما می رود بهتر است که از آموزش آن فیلم تهیه کنید. زیرا اگر کوچکترین اشتباهی را در این روند انجام دهید می توانید نتیجه بدست آمده از رینوپلاستی را دستخوش تغییر داد.

سخن آخر

همانطور که خواندید در این مطلب نحوه چسب زدن بینی را آموزش دادیم و مزایای این پروسه را بیان کردیم. در صورتی که شما نیز عمل زیبایی بینی انجام داده اید ، پیشنهاد می دهیم پروسه چسب در بینی را به درستی و بدون خطا انجام دهید. اگر خود به اندازه کافی در نحوه چسب زدن تسلط ندارید ، پیشنهاد می دهیم این عمل را به پزشک معالج خود بسپارید ؛ چرا که اگر نوار چسب در جای درست بینی قرار نگیرد ، ممکن است بینی دچار انحراف شود.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی