جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی

21 فروردین, 1401 توسط drroudgari20
جراحی-بینی-ترمیمی.jpg

جراحی بینی ترمیمی فوق العاده ، زمانی اتفاق می افتد که متقاضی از نتیجه این عمل ، خواسته معقول داشته باشد و در انتخاب پزشک خود دقت بالایی داشته باشد. پروسه جراحی بینی یا رینوپلاستی ، گاهی مطابق میل زیباجو پیش نمی رود. در این صورت است که فرد منجر به عمل ثانویه بینی می شود. اگر شما نیز در چنین شرایطی قرار دارید ، جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با پزشک حرفه ای ، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی چیست ؟

بعضی از متقاضیان جراحی زیبایی بینی بعد از انجام اولیه عمل و گذشت یک سال از آن ، از فرم بینی شان رضایت ندارند. چرا که فرم بینی نامتوازن شده است و هماهنگی و تقارن لازم ، ندارد. برای رفع چنین ایرادی حتی بهترین جراح بینی در تهران نیز ، فرآیند ترمیمی به مراتب پیچیده تری را به نسبت عمل اولیه تجربه می کند. در عمل ثانویه بینی ، تجربه کاری و تخصص پزشک بسیار مطرح است ؛ لذا برای رفع این ایرادات حتما پزشک کاردانی انتخاب کنید.

چرا جراحی بینی ترمیمی انجام می شود؟

جراحی ثانویه بینی به دلایل متعددی اتفاق می افتد. این دلایل به طور کلی ، ناشی از دو عامل است:

  • ناشی از عدم تناسب و هارمونی چهره
  • ناشی از عارضه تنفسی

موارد گفته شده هر کدام جزییاتی دارند. اگر تمایل به دانستن این جزئیات دارید ، در ادامه مقاله همراه ما باشید ؛ این مشکلات در ادامه بررسی می شود.

جراحی بینی ترمیمی و رفع عدم تناسب در چهره

هرگونه ایرادی در ظاهر بینی شامل این مورد می شود. این مشکلات شامل موارد زیر است:

  • انحراف در بینی

اگر زیبا جو بعد از جراحی زیبایی بینی خود مراقبت های لازم را به درستی انجام ندهد ، از آن جا که فرم بینی هنوز به طور کامل سفت و تثبیت نشده است ، امکان انحراف در بینی وجود دارد. مواردی که سبب این موضوع می شود ، نظیر چسب نزدن و درست نخوابیدن است.

گاهی نیز به دلیل انتخاب پزشک نامناسب ، فرد بعد از جراحی زیبایی بینی و با گذشت یکسال از انجام پروسه متوجه انحراف بینی می شود.

  • افتادگی نوک بینی

افتادگی نوک بینی ، عموما در بینی های گوشتی بیشتر دیده می شود. از آن جا که دماغ های گوشتی غضروف نرم دارند ، اگر از روش های قدیمی جهت عمل بینی گوشتی استفاده شود ، بعد از مدتی به نوک بینی فشار وارد شده و حالت فتادگی در آن ایجاد می شود.

جهت جلوگیری از افتادن نوک بینی ، مهم ترین اقدام انتخاب پزشک حرفه ای است. پس از آن ، از پزشک خود بخواهید به غضروف بینی استحکام ببخشد ؛ گرچه پزشک حرفه ای خود این موضوع را رعایت می کند.

  • کوچک شدن زیاد بینی

اگر شما از افرادی هستید که بدون زیباشناسی صورت و تناسب اجزای آن فرم بینی خود را انتخاب کرده اید ، احتمالا بعد از گذشت مدتی کوچک شدن زیاد بینی ، شما را ناراحت کرده است. در چنین مواردی امکان انجام جراحی بینی ترمیمی وجود دارد.

گاهی نیز کوچک شدن زیاد بینی به دلیل عدم توجه پزشک به خواسته زیبا جو یا انجام سلیقه شخصی پزشک در جراحی زیبایی بینی است. این موضوع هر دلیلی که داشته باشد ، ناخوشایند است و مراجعه کننده را نیازمند عمل ثانویه بینی خواهد بود.

  • عدم از بین رفتن قوز

اگر بینی شما بسیار بزرگ باشد ، احتمال آن که تمام ایرادات در عمل اولیه بینی انجام نشود ، زیاد است. بنابراین ، پزشک زیبایی قسمتی از جراحی را در مرحله اول و قسمتی از آن را پس از گذشت یکسال در مرحله دوم به نام جراحی بینی ترمیمی انجام می دهد.

گاهی نیز انتخاب پزشک نامناسب ، سبب از بین نرفتن قوز کامل بینی می شود ؛ در این صورت نیز ، مراجعه کننده نیازمند ، جراحی زیبایی بینی ثانویه است.

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی و عارضه تنفسی

اگر سوارخ بینی مراجعه کننده قبل از طی پرسه عمل بسیار بزرگ باشد ، کوچک کردن زیاد آن ها (فرم بینی فانتزی ) توصیه نمی شود. چرا که در غیر این صورت مراجعه کننده بعد از انجام عمل ، دچار مشکلات تنفسی می شود. در گذشته متاسفانه چندی از پزشکان به این موضوع توجه نمی کردند و زمینه ایجاد مشکلات تنفسی را به وجود می آوردند. اگر شما نیز دچار این عارضه هستید ، می توانید با انجام جراحی ترمیمی بینی ، این مشکل را برطرف کنید.

لازم به ذکر است که گاهی عدم تنفس صحیح ، به دلیل آسیب به ساختمان بینی و عدم شناخت آن است. در این صورت نیز فرد زیباجو می تواند با مراجعه به پزشک معتبر مشکل پیش آمده را رفع کند.

بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران کیست ؟

پزشکان برتر علاوه بر تحصیلات عالیه ، ویژگی های متمایز کننده ای نظیر تجربه عمل های موفقیت آمیز بالا ، وجدان کاری بالا ، توجه به سلیقه زیبا جو ، بررسی فرآیند عمل از تمام جوانب و غیره را دارند. چنین ویژگی های متمایز کننده ای جراحان برتر را در رده پیشتازان قرار داده است.

دکتر سارا رودگری ، فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی تهران در طی سال ها فعالیتی که داشته است ، نتایج زیبا و بدون عیب و نقصی برای زیبا جویان خود خلق کرده است. برای اطلاعات بیشتر از فعالیت ایشان می توانید صفحه اینستاگرام وی را دنبال کنید. همچنین برای پرسش از دکتر ، راه های ارتباطی در صفحه سایت قرار داده شده است.

مزایای جراحی بینی ترمیمی

  1. ایراداتی ظاهری که در طی فرآیند تغییر فرم اولیه بینی ایجاد شده است ، رفع می شود.
  2. مشکلات عملکردی از قبیل مسدود شدن راه تنفس و عدم حس بویایی در این عمل رفع می شود.

ورم بعد از عمل ترمیمی

از آن جا که بعد از جراحی بینی ترمیمی ، پوست بینی برای بار دوم شروع به کلاژن سازی و ترمیم خود می کند ، ضخامت پوست برای بار دوم زیاد می شود. بنابراین طبیعی است که در عمل ثانویه ، متقاضی تورم بیشتری را تجربه کند.

برای رهایی از ورم بعد از جراحی بینی ، می توانید اقداماتی نظیر استفاده از کمپرس آب یخ ، پایین نینداختن سر ، دوری از فعالیت های سنگین ، استفاده از مواد غذایی ضد التهابی و غیره انجام دهید. همچنین در مواقعی پزشک پیشنهاد می دهد برای کاهش تورم جراحی ثانویه بینی ، تزریق کورتون انجام دهید. این اقدام نیز به نوبه خود در کاهش تورم تاثیر گذار است.

نکات ضروری قبل از جراحی بینی ترمیمی

برای انجام جراحی ثانویه ، نسبت به شرایط ، انتظارات واقع بینانه ای داشته باشید.

با هر بار جراحی مجدد در بینی ، قطعا پیچیدگی عمل بیشتر می شود.

در روز انجام فرآیند ، هیچ گونه زخم فعالی نباید در بینی وجود داشته باشد ؛ چرا که در غیر این صورت احتمال مواجه با عوارض خطرناک وجود دارد.

عمل بینی ثانویه ، حداقل یک سال بعد از فرآیند اولیه عمل انجام می شود ؛ چرا که قبل از این بازه زمانی ، استخوان ها هنوز کامل ترمیم نیافته اند و بدین ترتیب فرم بینی به درستی خود را نشان نمی دهد.

آیا جراحی بینی ترمیمی بینی را حساس می کند؟

بعضی از افراد نگران این هستند که با جراحی ثانویه بینی ، بینی را بیش از پیش حساس کرده و نیازمند مراقبت های بسیار بیشتری هستند. گرچه این موضوع تا حدی درست است اما بسته به میزان تغییرات لازم این شرایط در افراد مختلف ، متفاوت است.

پزشک قبل از انجام عمل بینی ثانویه ، بررسی هایی از میزان استحکام بینی انجام می دهد . در صورتی که ساختمان بینی توان انجام جراحی مجدد را نداشته باشد یا انجام ندادن این عمل بهتر از انجام دادن آن باشد ، پزشک موضوع را به متقاضی اطلاع می دهد.  بنابراین اگر نگران چنین موضوعی هستید ، پیشنهاد می دهیم به تنهایی تصمیم نگرید و موضوع را با یک یا چند جراح بینی حرفه ای مطرح کرده و از تجربیات آن ها بهره ببرید.

ترمیم بینی عمل شده با لیزر

لیزر تکنیک درمانی و زیبایی است که برای درمان مشکلات پوستی از قبیل ، آکنه ، جای جوش ، اسکار و مواردی مانند آن ها ، استفاده می شود. این روش تنها تا لایه دوم پوست (درم ) نفوذ دارد و در این لایه کلاژن سازی و الاستیسیته پوست را افزایش می دهد. به طور کلی لیزر نمی تواند تغییری در استخوان یا غضروف ایجاد کند و مشکل مربوط به ساختار بینی را رفع نماید. لذا تبلیغاتی که در این خصوص انجام می شوند ، تماما کذب هستند و تنها قصد اخاذی از زیباجویان را در سر می پرورانند.

خطرات عمل ترمیمی بینی

هنگامی که جراحی اولیه بینی انجام می شود ، پوست برای ترمیم زخم های خود ، ضخیم تر می شود ؛ این موضع در جراحی ثانویه بینی تاثیر می گذارد و شرایط را برای جراح سخت تر می کند. دشواری که در عمل ترمیمی بینی وجود دارد ، سبب شده است بسیاری از پزشکان از انجام این عمل سر باز زنند ؛ از این رو پزشکانی که از تجربه و مهارت خود آگاه هستند ، این فرآیند را انجام می دهند.

از دیگر خطرات جراحی بینی ترمیمی ، تغییرات احساسی افراد است. مراجعه کننده بعد از انجام پروسه عمل دوره نقاهت طولانی تری با رعایت مراقبت های بیشتر را طی می کند ؛ لذا توقع دارد نتیجه فوق العاده ای دریافت کند. در این صورت اگر به اندازه کافی نتیجه ایده آل متقاضی نباشد یا متقاضی توقع واقع بینانه ای نداشته باشد ، احتمال بد شدن شرایط روحی وی وجود دارد. لذا برای دوری از مشکلات روحی در قدم اول ، پزشک متبحری انتخاب کنید و پس از آن نسبت به نتیجه عمل ، انتظار واقع گرایانه داشته باشید.

لازم به ذکر است که اگر پروسه جراحی به دست پزشک برجسته انجام شود ، خطر یا مشکل خاص دیگری متقاضی را تهدید نمی کند.

در چه صورت جراحی ثانویه بینی پیشنهاد نمی شود؟

بعضی از افراد دچار وسواس فکری در زمینه زیبایی و تقارن خود شده اند. این افراد قبل از هر اقدامی جهت انجام جراحی زیبایی ، ابتدا باید تحت نظر روانشناس باشند. پس از آن درصورت نیاز جهت عمل بینی ترمیمی خود اقدام کنند.

اگر در شرایط بارداری به سر می برید ، جهت انجام رینوپلاستی ثانویه ، نمی توانید اقدام کنید. چرا که پروسه عمل می تواند به شما و جنین آسیب بزند.

اگر هنوز یکسال از جراحی اولیه بینی شما نگذشته است ، امکان جراحی ثانویه بینی را ندارید. چرا که هنوز تورم بینی کاملا از بین نرفته است. بنابراین فرم واقعی بینی قابل دیدن نیست. همچنین بیینی در این دوران از استحکام لازم برخوردار نیست.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

  1. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به طور مرتب مصرف کنید.
  2. اسپلینت بینی یا گچ روی بینی هرگز نباید خیس یا جا به جا شود ؛ بنابراین مراقبت باشید.
  3. تا زمانی که پزشک مشخص کرده است از انجام فعالیت های سنگین که به بینی فشار وارد می کند ، اجتناب کنید.
  4. تغذیه بعد از عمل زیبایی بینی را رعایت کنید.
  5. مطابق با جلسات معاینه ای که از پیش تنظیم شده ، با پزشک خود دیدار داشته باشید.
  6. چسب روی بینی را جدی بگیرید.
  7. از قرار گرفتن در مناطق پر خطرات که احتمال آسیب به بینی را افزایش می دهد ، اجتناب کنید.

هزینه جراحی بینی ترمیمی

این پروسه درمانی و زیبایی به نسبت پیچیدگی هایی که دارد ، قیمت بیشتری از رینوپلاستی اولیه خواهد داشت. هزینه این فرآیند بسته به میزان تغییراتی که باید در بینی انجام شود و پیچیدگی آن برآورد می شود. لذا این هزینه برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و نمی توان قیمتی کلی برای تمامی افراد اعلام کرد.

برای اطلاع از هزینه عمل ترمیمی خود ، با پزشک تماس بگیرید یا به مطب وی حضوری مراجعه کنید. جراح بینی بعد از بررسی ساختار بینی ، هزینه نهایی را به شما اعلام می کند.

سخن آخر

جراحی بینی ترمیمی جهت تعادل سازی بیشتر بینی با چهره و سلامتی افراد انجام می شود. بنابراین هر گونه اقدامی که طی بررسی های انجام شده مخالف با این هدف باشد ، انجام نخواهد شد. این نکته مهم ، زمانی انجام می شود که شما نزد پزشکی رفته باشید که علاوه بر زیبایی به سلامتی شما نیز توجه بسیاری داشته باشد. دکتر سارا رودگری متخصص گوش ، حلق و بینی هدفی جز سلامتی و زیبایی افراد ندارد.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی