جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

23 خرداد, 1401 توسط drroudgari20
جراحی-بینی-گوشتی.jpg

جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی امروزه از پرطرفدارترین عمل های زیبایی محسوب می شود. بدین سبب بر آن شدیم که در رابطه با جراحی بینی با فرم گوشی به متقاضیان آن اطلاعاتی بدهیم. در صورت وجود سوالات زیر ، خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم:

  • بینی گوشتی چه ویژگی هایی دارد؟
  • بینی با فرم گوشتی به چند روش عمل می شود؟
  • عمل زیبایی بینی باز چیست؟
  • عمل زیبایی بینی بسته چیست؟
  • بهترین روش عمل زیبایی بینی گوشتی کدام است؟
  • تفاوت عمل باز و بسته بینی چیست؟
  • آیا رینوپلاستی گوشتی بازگشت پذیر است؟
  • چند نوع فرم بینی داریم؟
  • چه فرم بینی برای ما مناسب است؟
  • آیا عمل بینی گوشتی عوارض دارد؟
  • قیمت عمل بینی گوشتی چقدر است؟

 

جراحی بینی گوشتی

ویژگی بینی گوشتی

همانطور که می دانید، بینی ها به دو دسته استخوانی و گوشتی تبدیل می شوند که هر کدام از موارد ، ساختار و ویژگی منحصر به فردی دارند. ساختار بینی گوشتی را در این قسمت بررسی کنیم:

  • غضروف و استخوان بینی های گوشتی نرم است.
  • این بینی ها عموما پوست ضخیمی دارند.
  • فرم آن ها اغلب پهن است.

 

جراحی بینی گوشتی

دو روش جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی به دو روش باز و بسته انجام می گیرد. انتخاب روش بسته به نیاز متقاضی و تشخیص پزشک است ؛ چرا که هر یک از این روش ها ویژگی ها ، مزایا و کاربرد های خود را دارند. بنابراین برآن شدیم که در ادامه هر یک را به اختصار توضیح می دهیم.

جراحی باز بینی گوشتی

در عمل باز بینی ، فاصله بین دو سوراخ  که ناحیه کلوملا نام دارد ، برش داده می شود و تا جایی که پزشک دسترسی کامل به ساختار بینی داشته باشد، امتداد می یابد. بعد از انجام جراحی زیبایی بینی ، مجدد پوست به بینی چسبیده و بخیه انجام می شود. چون در این مطلب بینی با فرم گوشتی مدنظر ما است ، باید گفت که این فرم بینی ها به دلیل پوست ضخیمی که دارند، سخت تر روی بینی با فرم جدید قرار می گیرند. بنابراین جهت قرارگیری درست پوست بینی ، نیازمند بهترین جراح بینی تهران هستید که این عمل را بدون عیب و نقص انجام دهد.

جراحی بسته بینی گوشتی

در رینوپلاستی بسته ، برشی در سطح بینی انجام نمی شود، بلکه پوست به وسیله ابزار حرفه ای جراحی ، بالا نگه داشته می شود و پزشک در این هنگام تغییرات خود را اعمال می کند. عمل بسته بینی ، عموما زمانی انجام می شود که بینی متقاضی ، نیاز به تغییرات کوچکی دارد.

 

جراحی بینی گوشتی

بهترین روش عمل بینی گوشتی

جهت جراحی بینی گوشتی ، بهترین روش جراحی باز دماغ است. این روش نسبت به روش بسته ، کارآیی بالاتری داشته و امکان خطا در آن کمتر است. چرا که پزشک به ساختمان بینی برعکس عمل بسته ، دید کامل داشته و امکان تغییر بیشتر بدون هیچ گونه خطا ، وجود دارد.

تفاوت جراحی باز و بسته بینی گوشتی

  1. در رینوپلاستی باز برش ایجاد می شود و در آخر نیاز به بخیه است ؛ در حالی که در جراحی بسته ، برشی صورت نمی گیرد درنتیجه بخیه ای نیز زده نمی شود.
  2. دوران نقاهت عمل دماغ باز بیشتر از روش بسته است.
  3. امکان ایجاد هر تغییری در روش باز وجود دارد ؛ در حالی که در عمل بسته تغییرات جزئی بوده و عموما در نوک بینی تغییر فرم انجام می گیرد.
  4. امکان خطا و عدم قرینگی در روش باز کمتر از بسته است.

جراحی بینی گوشتی و بازگشت پذیر فرم بینی

در گذشته جراحی زیبایی بینی استخوانی بیشتر از عمل های بینی گوشتی انجام می گرفت. چرا که فرم بینی های گوشی بعد از عمل بازگشت پذیر بودند. اما امروزه با تغییر روش رینوپلاستی گوشتی ، فرم این بینی ها بعد از عمل باز نمی گردد. در سال های گذشته بینی گوشتی را همانند بینی استخوانی جراحی می کردند ؛ بدین گونه که بعد از دسترسی به ساختمان بینی اضافه آن را تراشیده و به آن فرم می دادند. این موضوع سبب می شد غضروف مجدد بزرگ شده و به حالت قبلی بازگردد. اما امروزه جراحی این دو فرم بینی با یکدیگر متفاوت است. در رینوپلاستی گوشتی بعد از دسترسی به ساختمان بینی علاوه بر فرم دهی بینی ساختار غضروف های دماغ را نیز محکم تر می کنند. بدین گونه که غضروف تیغه وسط بینی را جدا کرده و در نوک آن جایگذاری می کنند. این عمل نوک بینی را تیز کرده و غضروف را محکم می کند. اکنون فرم بینی گوشتی بازگشت پذیر نخواهد بود.

انواع فرم های بینی بعد از جراحی

اشخاصی با بینی گوشتی می توانند هر یک از فرم های فانتزی ، نیمه فانتزی و طبیعی را که می پسندند برای مدل جدید بینی خود انتخاب کنند.

بینی فانتزی : فرم نوک بینی فانتزی یا عروسکی سر به بالا است و  ابعاد بسیار کوچکی دارد. در این مدل سوراخ های بینی بسیار کوچک می شوند و قوس زیادی به دماغ می دهند.

بینی نیمه فانتزی : در بینی نیمه فانتزی تمام موارد فرم فانتزی وجود دارد ؛ با این تفاوت که نوک بینی کمی طبیعی تر بالا می رود و سوراخ آن کمی کمتر کوچک می شود. همچنین قوس کمتری به دماغ می دهند. درواقع نیمه فانتزی مدلی بین فانتزی و طبیعی است که نظر طرفداران زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

بینی طبیعی : فرم طبیعی بینی بعد از عمل ، تنها ایرادات بینی را برطرف می کند ؛ در این عمل قوس زیادی به بینی داده نمی شود و نوک بینی بالا نمی رود. جراحی بینی گوشتی به صورت طبیعی تنها غضروف های اضافه را از بین می برد. به گونه ای که بعد از جراحی با وجود تغییرات مناسب در بینی فرم کلی آن ، کاملا طبیعی جلوه می کند.

 

جراحی بینی گوشتی

انتخاب فرم بینی گوشتی

عمل زیبایی بینی، جهت تغییر ظاهر بینی انجام می شود ؛ بنابراین مهم ترین گزینه در این عمل فرم بعد از جراحی است. این فرم علاوه بر زیبا بودن باید با ابعاد صورت شما و دیگر اجزای آن همخوانی داشته باشد. بنابراین قبل از هر تغییری ، جلسات پیش از جراحی را جدی بگیرید و در ارتباط با مدل دلخواه دماغ خود، با پزشک مشورت کنید. پزشک ابعاد صورت و اجزای آن را مورد بررسی قرار داده و فرم دلخواه شما را نیز ترسیم می کند. درصورتی که فرم بینی با اجزای کلی صورت هم خوانی داشته باشد، جراحی انجام می شود. اما اگر پزشک مدل بهتری را پیشنهاد داد، حتما نظر وی را بررسی کنید.

در حالت کلی:

  • اگر فاصله بین لب و بینی شما زیاد باشد؛
  • اگر فرم دماغ بسیار بزرگ تر از صورت باشد؛
  • و اگر سوراخ های بینی بسیار بزرگ باشد ؛
  • فرم بینی فانتزی برای شما مناسب نخواهد بود.

اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

  • در روز جراحی بهتر است بانوان بدون آرایش حضور پیدا کنند و آقایان اصلاح شده باشند.
  • بهتر است قبل از روز جراحی استحمام کنید
  • از مصرف داروهای التهابی بپرهیزید
  • مصرف نیکوتین و الکل را قطع کنید
  • بهترین جراح بینی تهران را از بیماری های زمینه ای که دارید مطلع کنید
  • حساسیت های دارویی و غذایی که دارید را با پزشک در میان بگذارید.

عوارض عمل بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی مانند تمام جراحی های زیبایی عوارضی درپی دارد. اما درصورتی که در انتخاب یک دکتر خوب برای عمل بینی گوشتی دقت کرده باشید و مراقبت های قبل و بعد را به درستی انجام دهید ، تنها دچار عوارض کوتاه مدت خواهید شد. این عوارض شامل :

  • کبودی و ورم چشم و اطراف بینی ( در صورت وجود این مورد دو هفته بعد از عمل برطرف خواهد شد)
  • کسلی و خواب (عوارض ناشی از بیهوشی)
  • گرفتگی بینی ( به کمک سرم های شستشو کنترل می شود)
  • خون ریزی احتمالی و کوتاه مدت بینی

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

همانطور که اطلاع دارید بینی های گوشتی با پوستی ضخیم و میزان چربی بیشتر ، بیشترین چالش را برای جراحان به دنبال دارد ولی بیشترین متقاضیان رینوپلاستی را همین گروه تشکیل می دهند. مهارت و تجربه بهترین جراح بینی تهران حین عمل موجب میگردد پروسه ای سهل و آسان را به وجود آورد ، برای تسریع در روند بهبودی بایستی یکسری نکات را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید.
در موقع استراحت و خوابیدن بهتر است با استفاده از دو بالشت سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید که در هنگام چرخیدن سر ضربه ای به بینی وارد نشود.

برای کاهش تورم و کبودی بهتر است از کمپرس یخ استفاده کنید ولی به یاد داشته باشید که یخ را مستقیم بر روی بینی نگذارید و برای انجام این کار از یک حوله کمک بگیرید. در زمان حمام کردن بسیار مراقب باشید که گچ روی بینی به هیچ عنوان خیس نشود.  استفاده از عینک را با لنز جایگزین کنید زیرا زدن عینک موجب شکل گیری بینی جدید می شود ولی لنز اینگونه نیست.

از فین کردن به مدت 14 روز خودداری کنید که کمترین فشار به بینی وارد شود. استعمال دخانیات و مصرف نوشیدنی های الکلی را برای پیشگیری از تورم و خونریزی به مدت یک الی دو ماه قطع کنید.
نوشیدن مایعات به خصوص آب میوه های طبیعی و استفاده نکردن از نمک بیش از حد نیز به خاطر داشته باشید. در هنگام تعویض لباس ها بهتر است از البسه با یقه های باز یا دکمه دار استفاده شود که کمترین برخورد را با بینی داشته باشد.

هزینه عمل بینی گوشتی

همانطور که می دانید قیمت جراحی بینی گوشتی با توجه به تغییرات لازم ، شرایط بدنی بیمار و دستمزد پزشک تخمین زده می شود. درنتیجه درصورتی که متقاضی این جراحی هستید، بهتر است در جلسه ای با پزشک به جواب این موضوع برسید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *





دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی






دکتر سارا رودگری در شبکه‌های اجتماعی